1. Yarıyıl Dersp Planı
ATA101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2-0)
Politik, ekonomik, kültürel ve sosyo-psikolojik problemler karşısında çözülmeye başlayan Osmanlı Devleti’nde yapılan reform hareketleri ve ulus devlete geçiş sürecinde yaşanan siyasi olaylar ile Atatürk’ün liderliğinde verilen Ulusal Bağımsızlık Savaşı sonucu Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu.
BOT103 Botanik (3-0)
Botanik biliminin sınıflandırılması, Sitoloji
(hücre bilimi), Hücre
organelleri, Nukleus,
Kromozomlar, Ergastikmaddeler, Hücre
çeperi, kimyasal yapısı
ve farklılaşması, Geçitler, Plasmodesma, Hücre
şekli ve büyüklüğü,
Hücre bölünmesi, Histoloji
(doku bilimi), Hücre
arası boşlukları, Dokuların sınıflandırılması, Meristemler,
Sürekli doku, Koruyucu
doku, Periderm, Parankima, Destek
doku, İletim dokusu, Salgı doku, Organografi (organ bilimi), Kök, Gövde,
Yaprak, Çiçek, Meyve ve tohum.
FİZ105 Fizik (3-0)
Fizik ve ölçme, bir boyutta hareket, vektörler, iki boyutta hareket,
hareket kanunları, dairesel hareket, iş ve kinetik enerji, potansiyel enerji ve
enerji korunumu, doğrusal momentum ve çarpışmalar, katı cisimlerin sabit bir
eksen etrafında dönmesi, açısal momentum
ING101 Yabancı Dil-I (İngilizce) (2-0)
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
KİM107 Kimya (3-0)
Bir dönemlik bir derstir ve iki kısımdan oluşmaktadır: teorik kısım
ve uygulama kısmı. Teorik kısım;
kimyaya giriş, kimyasal
hesaplamalar, reaksiyon denklemleri
ve yükseltgenme-indirgenme
reaksiyonları, atomun yapısı,
peryotlu dizge, atom
çekirdeğinin yapısı, kimyasal
bağlar, kimyasal kinetik, kimyasal
denge, karışımlar, asitler
ve bazlar ve
sulu çözelti dengeleri
üzerinde durur. Uygulama kısmı
bir laboratuvar çalışmasıdır ve, anyonların, I-V grup katyonlarının ve
bilinmeyen numunelerin analizini içerir.
MAT109 Matematik (3-0)
Önbilgiler: Reel sayılar,
Eşitsizlikler, Mutlak değer,
doğru ve çember.
Fonksiyonlar: Fonksiyonlar,
Trigonometrik fonksiyonlar, Ters
trigonometrik fonksiyonlar, Üstel
ve logaritmik fonksiyonlar,
Hiperbolik fonksiyonlar. Limit ve Süreklilik: Fonksiyonların limitleri, tek
taraflı limitler, Trigonometrik limitler, Süreklilik, Soldan ve sağdan
süreklilik. Türev: Türev, Türev almada genel kurallar, Trigonometrik
fonksiyonların türevi, Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, Logaritmik
türev, Hiperbolik fonksiyonların türevi,
Parametrik denklemli fonksiyonların Türevi,
Kapalı fonksiyonun türevi, Yüksek mertebeden türevler.
TRD111 Tarım Deontolojisi (2-0)
Deontoloji
Nedir? Deontoloji üzerine dinler ve felsefi makalelerde inceleme, Eşik
Deontolojisi, Amerika Tarım Tarihi, Tarımsal Etik ve Fonksiyonlu Tarım, Ziraat
Mühendisliği yetki ve sorumlulukları, Sürdürülebilir Tarım, Etik kuramların
tanımı.
TUR101 Türk Dili-I (2-0)
Dil -toplum ilişkisi, dil -kültür ilişkisi. Dillerin sınıflandırılması, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türkçenin ses özellikleri, sesbilgisi. Türkçenin yapısal özellikleri, türetme gücü.(Yapım ve çekim ekleri. Özellikle öğrencilerin alanlarıyla ilgili terimlerdenörnekler verilerek, Türkçeyi zenginleştirme çabaları ele alınacak.) Günümüz Türkçesine hangi dönemlerden geçerek geldik ? Yazı ve dil devrimi, Neler okuyalım ? Nasıl okuyalım ? Yazım kuralları (Uygulamalarla) Anlatım yanlışları. (Bazı dilbilgisi kurallarıbu konuyla birlikte verilecektir.). Cümle, cümlenin öğeleri, özne -yüklem ilişkisi. Günlük ilişkiler içinde başvurulan yazılar: Dilekçe, mektup...Kompozisyon Bilgileri: Konu, ana düşünce, yan düşünceler, gözlem, kitaplıktan yararlanma, plan vb. Anlatım biçimleri (Tasvir, açıklama, öyküleme vb.) Mesleki yazılar : Rapor... Edebiyat Türleri: (Metin incelemeleri) Günlük, anı, deneme, eleştiri, makale... Roman, Öykü, Röportaj.
2. Yarıyıl Ders Planı
ATA102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (2-0)
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuna paralel olarak Türk modernleşmesinin radikal bir dönüşümü olan Türk Devrimi çerçevesinde, devletin ve toplumun yeniden nasıl yapılandığı, bu yıllarda yaşanan gelişmeler ve bunların günümüz problemlerine de ışık tutacak şekilde değerlendirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
BAH112 Bahçe Bitkileri Prensipleri (3-0)
Bahçe bitkileri yetiştiriciliği hakkında genel bilgiler
kazandırmaktır. Öğrencilerin Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen bahçe
bitkilerini tanıyabilmesi, ülkemiz için önemli bahçe bitkilerinin ekolojik
isteklerini, çoğaltımını ve yetiştiriciliğini bilmesi dersin hedeflerini
oluşturmaktadır.
DOY102 Dijital Okuryazarlık
EKO104 Genel Ekonomi (2-0)
Ekonominin ve
Ekonomik DüşünceninGelişimi, Ekonomide
Temel Kavramlar, Üretim Faktörleri, Fiyat Teorisi, Tüketim
Teorisi, Üretim Teorisi, Maliyet Teorisi, Para ve Bankacılık, Dış Ticaret,
Milli Gelir, Teşebbüsler ve Ekonomik Birleşmeler konularını içermektedir.
GEN114 Genetik (3-0)
Genetik bilimi ve terminoloji; Mendel genetiği ve prensipleri; Mendel kurallarından sapma; Generasyonlar arası fiziksel bağlantı; Gen interaksiyonları; Eşeyin belirlenmesi; Eşeye bağlı kalıtım; Bağlantı ve crossing-over; Rekombinasyon; Kantitatif genetik; Populasyon genetiği; Kalıtımın kromozomal temeli; Ökaryotik kromozomlar; Gen kavramı; Gen ifadesi; Değişimin genetik mekanizması; Mutasyonlar; Kromozom dışı kalıtım; Evrim.
ING104 Yabancı Dil-II (İngilizce) (2-0)
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I”dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
MET106 Meteoroloji (2-0)
Meteorolojiye giriş, meteorolojinin bölümleri, atmosferin yapısı ve özellikleri, meteorolojik elemanlar, atmosferik basınç, rüzgarlar, sıcaklık, nem, buharlaşma, yağışlar ve çeşitleri, cephe sistemleri, hava kütleleri, meteoroloji istasyonları ve özellikleri, meteoroloji istasyonlarında kullanılan aletler ve özellikleri, fenoloji ve tarımsal klimatoloji, meteoroloji elemanları ile bitki gelişim ilişkileri.
TEK108 Tarımsal Ekoloji (2-0)
Ekoloji hakkında genel bilgiler, ekolojik kavramlar, ekosistemin öğeleri, besin dengesi, enerji akımı, biyokimyasal dolaşımlar, ekosistem kavramı, agroekosistem kavramı ve evrimi, hayvan ve bitki kültür formlarının ortaya çıkışı, iklim ve toprak faktörleri ve bunların bitki ve hayvan yetiştiriciliği ile olan ilişkileri hakkında genel bilgiler.
TPD112 Toprak Bilgisi (3-2)
Toprakların esas yapı maddeleri; ana materyalin orijin, oluşum ve sınıflandırılması; mekanik ve kimyasal ayrışma olayları; toprak oluşumunu etkileyen etmenler; toprak profili; toprak sınıflandırılması; mineral toprakların bazı önemli fiziksel özellikleri; mineral topraklarda bitki besin maddelerinin arzı ve kullanılabilirliği; toprak kolloidlerinin doğası ve pratik önemi; toprak reaksiyonu; toprak suyu; mineral toprakların organik maddesi; toprak havası; toprak sıcaklığı; organik topraklar.
TUR102 Türk Dili-II (2-0)
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
3. Yarıyıl Ders Planı
BAH213 Genel Sebzecilik (3-2)
Sebzenin tanımı
ve diğer kültür bitkilerinden ayıran özellikleri, Kültür sebzelerinin tarihsel
gelişimleri, üretim metotları, sınıflandırılması, temel kültürel metotlar,
çoğaltım teknikleri, Dünya ve Türkiye sebzecilik istatistikleri, Kültür
sebzelerinin gen merkezi ve ilk kültüre alındıkları merkezler, Sebzelerde
döllenme biyolojisi, Sebze yetiştiriciliğinde ekolojik faktörler. Sebzelerin
latince tür isimleri.
BAH215 Organik Tarım (2+0)
Sürdürülebilir tarım teknikleri, organik tarımın tanımı, amacı, dünyada ve Türkiye’de organik tarımın gelişmesi, organik tarımda yetiştirme teknikleri, konvansiyonel tarımdan farkları, organik tarım uygulamaları, organik tarım sistemleri, organik tarım prensipleri, organik tarım işletmeleri, sözleşmeli tarımın esasları ve organik tarıma uygulanması, kontrol ve güvenlik sistemleri, organik tarımda kullanılan girdilerin özellikleri, organik tarım ürünlerinin hasat ve harmanı, organik tarım ürünlerinin kalite ve standardizasyonu, ambalajlanması, etiketlenmesi, pazara arz edilmesi. Yukarıda sıralanan işlemlerin bütün tarla bitkileri için geçerliliği ve bu açıdan tartışılması
BES207 Bitki Besleme (3-0)
Giriş, Yapraklardan besin maddelerinin alınması, Gübreler ve gübreleme, Değişik besin maddelerinin (N, P, K, S, Ca, Mg, Fe, Cu, Zn, Mn, B, Mo ve Cl) toprakta ve bitkide durumu, bitki tarafından alımı, fizyolojik ve biyokimyasal rolü, noksanlığı ve fazlalığında oluşan değişimler,Klor, sodyum ve tuzluluk, Diğer elementler, Bitkilerin beslenmesi ile hastalık ve zararlı arasındaki ilişkiler.
BİF211 Bitki Fizyolojisi (2-0)
Bitki fizyolojisi dersinde öğrencilere; genel olarak 1) Bitki anatomisi anlatıldıktan sonra; 2) Bitki su ilişkileri, 3) Bitkilerin fotosentez süreçleri, 4) Bitkilerin solunum süreçleri, 5) Bitkilerin kökleri ile mineral alımı ve bünyelerinde taşıması, 6) Fotosentezin çıktıları, 7) Bitki büyümesini teşvik eden hormonlar, 8) Bitki büyümesini sınırlayan bitki hormonları, 9) Bitkilerin dinlenme fizyolojisi, 10) Bitkilerin çiçeklenme fizyolojisi, 11) Bitkilerin büyüme fizyolojisi konuları öğretilecektir. Akabinde, 12) Işık stresi, 13) Sıcaklık stresi, 14) Su stresi ve 15) Tuz ve ağır metal stresleri öğrencilere aktarılacaktır. Tüm bu sürecin sonucunda öğrencilerin temel düzeyde bitki fizyolojisini anlamaları, bitki organlarının gelişimine bünyesel faktörlerin nasıl etkidiğini ve çevresel stres etmenlerine hangi fizyolojik yollarla tepki verdiğini öğreneceklerdir.
BSM203 Tarım Makinaları (3-0)
Türkiye’de tarım ve mekanizasyon seviyesi, enerji, traktörler, toprak işleme, kulaklı pulluklar, dipkazanlar, tohum yatağı hazırlama ekipmanları, ekim dikim ve gübreleme ekipmanları, bitki koruma ekipmanları, pompa ve sulama ekipmanları, hasat ve harman makinaları, bahçe makinaları, ahır ve kümes ekipmanları, sera mekanizasyonu, tarım makinalarının seçimi ve işletilmesi.
BSM205 Tarımsal Yapılar ve Sulama (3-0)
Sulamanın tanımı ve önemi, yararları, tarihçesi, Türkiye’de sulama, sulama yöntemleri, sulama sistemleri ve sulama projeleri, toprak-bitki-su ilişkileri, bitki su tüketimi, sulama suyu gereksinimi, sulama aralığı, sulama süresi, arazinin sulamaya hazırlanması, arazi tesviyesi, tarla sulama sistemleri, uygun sulama yönteminin seçilmesi, yüzeysulama yöntemleri, yağmurlama ve damla sulama yöntemleri sulama suyu kalitesi, sorunlu topraklar ve ıslahı, drenajın tanımı, önemi ve yararları, drenaj etüdleri, yüzey ve toprakaltı drenaj yöntemleri.
BTK209 Bitki Koruma (3-0)
Bitki Korumanın tanımı ve kapsamı; kültür bitkilerinde zarar yapan önemli böceklerin morfolojisi, anatomi ve fizyolojisi, ekolojisi, kısa biyolojileri; yine bu bağlamda bitki hastalıkları ve yabancı otların bitkilerde oluşturdukları zarar şekilleri, etmenlerin tanınmaları, bunların kısa biyolojileri ve konu edilen hastalık ve zararlılarla savaşım yöntemleri.
TRE201 Tarım Ekonomisi (3-0)
Tarımsal Faaliyet, Tarım Ekonomisi ve Alanı, Tarımın Türkiye Ekonomisindeki Önemi, Tarımda Ekonomik Kavram ve Prensipler, Tarımsal Üretim Faktörleri, Tarımsal İşletmecilik, Tarım İşletmelerinin Şekillenmesini Etkileyen Faktörler, Türkiye Tarım İşletmeleri, Tarımsal İşletme Tip ve Nevileri, Tarım İşletmelerinde Tarla Sistemleri ve Ekim Nöbeti, Tarımsal İşletmelerin Yıllık Faaliyet Sonuçları, Tarım İşletmelerinde Yatırımlar, Tarımda Risk ve Belirsizlik. Bitkisel ve Hayvansal Ürünlerde Maliyet Hesabı.
4. Yarıyıl Ders Planı
BAH204 Genel Meyvecilik (3-2)
Türkiye ve Dünya meyve üretiminin ele alınması ve meyve yetiştiriciliğinde dikkat edilecek hususların incelenmesi amaçlanmıştır.
BAH214 Moleküler Biyoloji (2+2)
BSM206 Ölçme Bilgisi (2-2)
Ölçme bilgisinin tanımı, kapsamı ve tarihçesi, dik inme ve çıkma araçları, alanların ölçülmesi, ölçek cetvelleri ve ölçek, alanların hesaplanması, plan ölçeğinin değiştirilmesi, çizilmiş planlardan alan ölçülmesi, düşey mesafelerin ölçülmesi, geometrik ve trigonometrik yöntemle yükseklik ölçmeleri, yatay gözleme doğrultusu veren araçlar ve miralar, nivelman aletleri ve kısımları, nivelman aletlerinin kontrolü ve düzeltilmesi, nivelman çeşitleri, nokta nivelmanı, enine ve boyuna profilnivelmanı, profillerin çizimi, ışınsal ve kareler ağı yöntemleri ile yüzey nivelmanı, yüzey nivelmanı ölçme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tesviye eğrilerinin çizimi, teodolitler ve kısımları, teodolitlerin kontrolü ve düzeltilmesi, teodolitlerle yüzey nivelmanı
HAY208 Hayvan Yetiştirme ve Besleme (2-0)
Tarım, hayvancılığın tarım içerisinde yeri, dünya ve Türkiye’de hayvancılık, hayvancılığın dünya ve Türkiye tarım ve ekonomisindeki yeri ve önemi, evrim, evciltme, tür ve ırkların tanımı ve oluşumları, hayvancılık terminolojisi, hayvan davranımları, genel ekoloji ve hayvan ekolojisi,i hayvanlarda büyüme, gelişme ve dokular, üreme fizyolojisi, meme ve laktasyon fizyolojisi, lif üretim fizyolojisi, yumurta üretim fizyolojisi.
IST210 İstatistik (3+0)
TRB202 Tarla Bitkileri (2-2)
Tarla tarımının temel ilkelerini ve Türkiye tarla tarımının genel durumunu anlatarak, tarla bitkileri içerisinde yer alan tahıllar,yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, keyf, ilaç ve baharat bitkileri ve yem bitkilerini bitkisel özelikleri bakımından tanıtmak, uygun yetiştirme teknikleri konusunda bilgiler vermek amaçlanmıştır.
TRE212 Tarımsal Yayım ve Haberleşme (1-0)
Ders temel olarak 3 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; insan kaynağının geliştirilmesi ve teknoloji transferi, yayım eğitiminin özellikleri ve prensipleri, yayımın tarımsal kalkınmadaki rolü ve katkısı, yayımda program planlama konuları ele alınmaktadır. İkinci bölümde; benimseme süreci, yayılma süreci, benimseme davranışını etkileyen faktörler ve yayım yöntemleri konuları yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise iletişim süreci, yansıma, kitle iletişimi konularına yer verilmektedir.
OSD202 Lisans Ortak Seçmeli Ders (2+0)
5. Yarıyıl Ders Planı
ADM305 Araştırma Deneme Yöntemleri (3+1)
Yapılacak bir çalışmada denemenin nasıl planlanacağı, denemelerin araziye aplikasyonu, denemelerde rakamların elde edilmesi ve elde edilirken dikkat edilecek noktalar, elde edilen rakamların istatistiki değerlendirmeleri, elde edilen sonuçların önemlilik kontrollerinin ve ortalamaların farklılık gruplandırmaları, yapılan analizlerin sonucunda elde edilen değerlerin yorumlamaları hakkında bilgiler verilecektir.
BAH301 Kültür Sebzeleri-1 (3+0)
BAH303 Genel Bağcılık (3+1)
Bu dersin amacı, asma ve bağcılık kültürü kavramlarının tanıtılması, çoğaltma, yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamaların gerçekleştirilebilmesine yönelik teorik ve pratik bilgilerin kazandırılmasıdır.
BAH307 Peyzaj mimarlığı (2+1)
Mesleki kazanımlar öncesi tanıtımların yapılması,çevre duyarlılığının kazanılmasına ilişkin yaklaşımların oluşturulması
BAH309 Mesleki Uygulama-1 (0+4)
ENT311 Entomoloji (3+1)
Entomoloji dersi, Böceklerde Dış Görünüm (Morfoloji), Böceklerin Sınıflandırılması I, Böceklerin Sınıflandırılması Iı, Böceklerde İç Organların Yapısı Ve İşleyişi (Anatomi Ve Fizyoloji), Böceklerde Üreme, Gelişme Ve Başkalaşım, Böceklerde Beslenme Ve Diğer Davranışlar, Böcek Ekolojisi , Böceklerle Savaş I Temel İlkeler Ve Entegre Zararlı Yönetimi, Böceklerle Savaş Iı Tarımsal Savaş Yöntemleri, Tarımda Zararlı Akar Ve Nematodlar konularını kapsamaktadır.
SEÇ-1 Seçmeli Ders-I (2+1)
SEÇ-2 Seçmeli Ders-II (3+0)
6. Yarıyıl Ders Planı
BAH302 Örtü Altı Sebzeciliği (3+0)
Seracılığıntarihçesi,Seracılığıntarımdakiyeriveönemi,Bitkiselüretimdekullanılanörtütipleri,Seralarınsınıflandırılması,Serayerininseçiminietkileyenfaktörler,Seraplanlamasınıntemelprensipleri,Serayapımalzemeleriveyapıelemanları,Seraklimadüzenlemesi,Seratoprağınınhazırlanması,Serabitkilerindesulamavedrenajsistemleri,Topraksızkültürsistemleri,Seraveaçıktaüretimplanlaması,bazı önemli sebze türlerinin Örtüaltısebzeyetiştiriciliği.
BAH306 Bahçe Bitkilerinde Tohumculuk (0-4)
Tohum
bilimi alanında terminoloji ve kaliteyi öngören tüm teknik bilgiler, tohumluğun
ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve türler bazında tohumluk üretiminin kritik
aşamaları, Heterosis ve Heterobeltiosis, Yeni çeşit oluşturma, Eski
genotiplerden yeni ve nitelikli hat veya çeşit geliştirme.
BAH308 Özel Bağcılık (3-2)
Bu dersin amacı, asmanın vegetatif ve generatif organlarının ayrıntılı olarak tanıtılması, döllenme biyolojisinin yanı sıra asmanın genetik yapısı ve ıslahı, bağ bozumunun esasları, üzümlerin muhafazası ve pazara hazırlanması gibi bağcılığın temel konularının teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesidir.
BAH309 Mesleki Uygulama-1 (0+4)
BAH312 Meyve Sebze Değerlendirme (3+0)
BTK304 Fitopatoloji (3+0)
SEÇ-3 Seçmeli Ders-I (2+1)
SEÇ-4 Seçmeli Ders-II (3+0)
7. Yarıyıl Ders Planı
BAH401 Bahçe Bitkileri Islahı (3+00)
Öğrenciye, Bahçe Bitkileri Islahı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin aktarımı;Öğrencinin edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirme ve bilgi üretme yöntemleri bilgisini geliştirme;Öğrenciye doku kültürü ve genetik mühendisliğine yönelik bilgi vermek; Bahçe Bitkileri Islahı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisini öğrenciye aktarmak; Bahçe Bitkileri Islahı güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenciye sunmak; Öğrencinin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak Bahçe Bitkileri Islahı alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilmesi yeteneğini geliştirmek; Öğrencininelde ettiği verileri yorumlaması ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek; ÖğrencininBahçe Bitkileri Islahı alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlaması ve değerlendirmesi, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlaması, analiz etmesi, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirmesi için gerekli bilgi aktarımı; Öğrencinin Bahçe Bitkileri Islahı alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olması; bilimsel yöntem ve tekniklerle incelemesi yeteneğini geliştirme; Öğrencinin sorunları tanımlaması, analiz etmesi, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirmesi için bilgi aktarımı
BAH403 Bahçe Bitkilerinin Nuhafaza ve Pazara Hazırlanması (3+0)
Bahçe ürünlerinin (meyve, sebze, üzüm, çilek, fidan, tohum) muhafazasına ve pazara hazırlanmasına ilişkin çeşitli biyolojik ve teknik konular, hasat zamanı, hasat tekniği, sarartma, olgunlaştırma, ambalaj evi uygulamaları, ambalajlama, depolama yöntemleri, soğutma, havalandırma, fumigasyon. Hasattan sonra bahçe ürünlerinde meydana gelen fiziksel, kimyasal ve fizyolojik değişmeler. Depo hastalıkları ve bahçe ürünlerinin taşınması.
BAH405 Sert Çekirdekli Meyve Türleri (3+2)
Türkiye’de yetişen sert çekirdekli meyve türlerinden erik, şeftali-nektarin, kiraz-vişne, kayısı yetiştiriciliği ve üretimi konularını öğretmek.
BAH407 Yumuşak Çekirdekli Meyve Türleri (3+2)
Ülkemizdeki yumuşak çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliği ve üretim durumlarını öğretmek.
BAH409 Süs Bitkileri Yetiştiriciliği-I (2+2)
Dış mekanda yetişebilen bazı kesme-bahçe çiçeklerinin yetiştirilmesi ve çoğaltılmasını öğretmek
BAH411 Bitirme Tezi-I (0+2)
BAH413 Staj-I (0-4)
215 iş günü dönem içi stajı bölümde yapılmaktadır. Dönem boyunca bölüm dersleri ile ilgili uygulamalar yapılmaktadır
SEÇ-5 Seçmeli Ders-I (2+0)
8. Yarıyıl Ders Planı
BAH402 Sert Kabuklu Meyve Türleri (3+0)
Fındık, ceviz, kestane, badem ve Antep fıstığı gibi sert kabuklu meyve türlerinin sistematikleri, yayılış alanları, kültür tarihleri, üretimleri ve ekonomileri, morfolojik, fenolojik, pomolojik, biyolojik, ekolojik özellikleri, iklim istekleri, yerli ve yabancı çeşitleri ve özellikleri genetik kaynakları, kimyasal yapıları, tohum ve anaçları, generatif ve vejetatif çoğaltma şekilleri, çeşit seçimleri, dikim şekilleri, döllenme biyolojileri, verimlilikleri, bakım işlemleri, hastalık ve zararlıları, hasat zamanları, muhafazası ve ticareti konuları işlenecektir.
BAH404 Bahçe Bitkilerinde Biyoteknoloji (2+1)
Öğrenciye, Bahçe Bitkileri Biyoteknolojisi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin aktarımı;Öğrencinin edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirme ve bilgi üretme yöntemleri bilgisini geliştirme;Öğrenciye doku kültürü ve genetik mühendisliğine yönelik bilgi vermek; Bahçe Bitkileri Biyoteknolojisi ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisini öğrenciye aktarmak;
BAH408 Üzümsü Meyveler (3+2)
Çilek, Ahududu, Böğürtlen, Dut gibi üzümsü meyve türlerinin sistematikleri, yayılış alanları, üretimleri ve ekonomileri, morfolojik, fenolojik, pomolojik, biyolojik, ekolojik özellikleri, iklim istekleri, yerli ve yabancı çeşitleri ve özelliklerigenetik kaynakları, kimyasal yapıları, generatif ve vejetatif çoğaltma şekilleri, çeşit seçimleri, dikim şekilleri, döllenme biyolojileri, verimlilikleri, bakım işlemleri, hastalık ve zararlıları, hasat zamanları, muhafazası ve ticareti konuları işlenecektir.
BAH411 Bitirme Tezi-I (0+2)
BAH414 Staj-II (0-4)
215 iş günü dönem içi stajı bölümde yapılmaktadır. Dönem boyunca bölüm dersleri ile ilgili uygulamalar yapılmaktadır
BAH420 Topraksız Tarım Uygulamaları(2+2)
Bu dersin
sonunda öğrenciler, Topraksız tarımın ne olduğunu, topraksız tarımda
kullanılan ortam ve materyalleri, topraksız tarım sistemlerini öğrenecekler.
Ayrıca, topraksız tarımda kullanılan besin elementlerini ve besin elementlerinin
hazırlanış ve veriliş şekillerini öğrenecekler.
SEÇ-6 Seçmeli Ders-I (2+1)
SEÇ-7 Seçmeli Ders-II (3+0)